فاصله ها...

بی‌قرار تؤام و در دل تنگم گِله‌هاست
آه! بی‌تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست


مثل عکس رُخ مهتاب که افتاده در آب
در دلم هستی و بین من و تو فاصله‌هاست


بی‌تو هر لحظه مرا، بیم فرو ریختن است
مثل شهری که به روی گُسل زلزله‌هاست


آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد؟
دیدنت آرزوی روز و شب چلچله‌هاست


باز می‌پرسم ازت مسئلة دوری و عشق
و سکوت تو جواب همة مسأله هاست

اگر دستگیر نمی‌شدم ترورها را ادامه می‌دادم!

به گزارش سرویس سیاسی برنا، مجید جمالی بامداد امروز دقایقی پیش از اجرای حکم اعدام در مصاحبه‌ای گفت: پایان این راهی که من رفتم جز پشیمانی، عصیان و طناب دار چیز دیگری نیست.

وی با بیان این که تبلیغات ماهواره ای، سخنان پوچ رسانه های خارجی پیش زمینه ای برای انحراف فکری وی شد گفت: پس از آن که در ذهن خود مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران شدم تصمیم گرفتم از کشور خارج شوم و کار ورزشی خود را در کشورهای دیگر ادامه دهم.

جمالی افزود: عوامل رژیم صهیونیستی که روی کسانی که به خارج می روند کار می‌کنند در یکی از کشورها با من آشنا شدند و کم کم مرا جذب خود کردند تا جایی که دیدم در کنسولگری اسراییل نشسته ام.

قاتل دانشمند هسته‌ای کشورمان با اشاره به این که آنان می‌دانستند من عاشق توجه و شهرت هستم اضافه کرد: به صورت حرفه‌ای و پله پله از نقطه ضعف‌های من استفاده کردند تا این که از من قاتل و خائن به وطن ساختند و اگر در برابر برخی چیزها مقاومت نمی‌کردم الآن یک صهیونیست تمام عیار بودم.

ادامه نوشته

شرایط خاله شادونه بعد از.......

حضور ملیکا زارعی- که با کاراکتر «خاله شادونه» در برنامه‌های کودک شبکه دوم سیما نزد کودکان هواداران بسیاری دارد- در یکی از این‌گونه برنامه‌ها که عصر پنج‌شنبه هفته گذشته روی داد، ناخواسته بر اثر ازدحام بیش از حد، مرگ سه كودك و زخمی شدن چند کودک را منجر شد.

علی‌اکبر ذاکری، تهیه‌کننده برنامه خاله شادونه، در این باره گفت: «متاسفانه این حادثه در شرایطی روی داده که خانم زارعی خارج از برنامه خاله شادونه و به دعوت یک شرکت خصوصی در این جشن شرکت داشته که طبعا مسوولیتی را متوجه عوامل سازنده خاله شادونه و سازمان صدا و سیما نمی‌کند. هر چند این حادثه دلخراش برای ما هم تاسف بار بود و به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق مسوولان برگزار کننده مراسم و انتخاب مکانی نامناسب برای اجرای برنامه مذکور، چنین حادثه غمباری رقم خورده است.»
او تلویحا با ابراز گلایه از حضور ملیکا زارعی در این مراسم گفت: «خانم زارعی شخصا تصمیم به اجرای بخشی از این مراسم گرفته و به دلیل علاقه‌ای که به کودکان داشته این پیشنهاد را پذیرفته و قطعا خودش هم از این واقعه ناراحت است، اما به هر حال تبعات این اتفاق را نباید به پای تلویزیون و برنامه خاله شادونه نوشت. متاسفانه در زمان برگزاری مراسم به دلیل شلوغی و هجوم جمعیت یک کودک در جا می‌میرد و هفت نفر مجروح و بستری می‌شوند. متاسفانه امروز صبح دو نفر دیگر از کودکان مضروب شده جان خود را از دست دادند، اما گویا حال سایر بستری شدگان رو به بهبود است.»
او در همین باره گفته است: «ظاهرا برگزارکننده‌های اینگونه برنامه‌ها به خاطر درآمد بیشتر از مکان‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت لازم را ندارند و باعث چنین اتفاقاتی می‌شوند که تاسف‌بار است. به عقیده من مقصر اصلی این اتفاق، برگزارکننده این برنامه و خود نیروی انتظامی بوده که به خاطر ظرفیت کم سالن، نتوانسته‌اند جمعیت را کنترل کنند و منجر به چنین اتفاقی شده است. آخرین صحبتی که با خانم ملیکا زارعی داشتم، گفت که بعد از اتمام برنامه، عصر پنج‌شنبه گذشته این اتفاق افتاد که به خاطر درهای خروجی کم، نتوانستند جمعیت حاضر را کنترل کنند و موجب فوت سه کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.» پس از اطلاع از بروز این حادثه ناگوار، تمامی تماس‌ها با ملیکا زارعی بی‌پاسخ ماند. به گفته تهیه‌کننده برنامه خاله شادونه، زارعی به دلیل شدت تاثرات وارده ناشی از وقوع این رویداد، حال روحی مساعدی ندارد.
در آسیب‌شناسی و تحلیل این اتفاق باید دید چگونه برخی منافع مادی خود را دستاویز قرار می‌دهند تا بروز چنین حوادثی منجر به مرگ کودکانی بی‌گناه شود و از تکرار آن جلوگیری کرد. کودکانی که تنها گناهشان علاقه به دیدار با یکی از کاراکترهای محبوب کودکان در تلویزیون بود.    


 

دفاع از شاهین نجفی.......

در شبکه کانال جدید صورت گرفت؛
اظهارات عجیب یک شبکه کمونیستی در دفاع از شاهین نجفی
مجری شبکه کانال جدید با ذوق زدگی و حمایت از اقدام وقیحانه ی اخیر شاهین نجفی، از همه ی مردم خواست که به اسلام و ائمه توهین کنند.
 
 
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز مجری شبکه کانال جدید ( در روز دوشنبه 25اردیبهشت )با ذوق زدگی و حمایت از اقدام وقیحانه ی اخیر شاهین نجفی، از همه ی مردم خواست که به اسلام و ائمه توهین کنند.
وی در سخنانی تعجب برانگیز گفت: «آیا مردم حق ندارند هرچه از دهنشان در می آید به این ایدئولوژی(اسلام) و پیغمبران و امامان آنها بگویند؟ اگر چیزی نگویند اشتباه است. نمی شود بدون حمله به ایدئولوژی و تفکر و مرام این حکومت، آن را سرنگون کرد. مردم باید حمله بکنند. اگر می خواهند نجات پیدا بکنند باید تعرض بکنند. اگر تعرض نکنند یعنی تسلیم شدند. مردم حق دارند علیه اسلام ترانه بخوانند و جوک بگویند.»
"کریمی" همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: «این که می گویند شاهین نجفی به عقائد اکثر ملت ایران توهین کرده است، اشتباه است.چون اکثر مردم ایران مسلمان نیستند.»
 
 
لعنت خدا برهمه دشمنان اسلام
بشمار.......

يالثارات الحسين(ع) را معني كنید(قسمت دوم)

در قسمت پیشین مقدمه ای بر روند فعالیت مطبوعات در فضای سیاسی هر دوره زمانی را به اختصار شرح دادیم و اکنون بحث خود را محدود به هدف نموده و انتقاد برادرانه خود را نسبت به نشریه مطبوعاتی یالثارات الحسین(ع) که منتسب به انصار حزب الله تهران میباشد عرض مینماییم.

آغاز به کار این نشریه در اواخر دوره دولت اصلاحات بوده که بصورت نشریات ادواری و جلسات هفتگی با رویکردی انقلابی و ولایتمدار شکل گرفت و در همان آغاز فعالیت بحمدالله با امکانات و بودجه لازم با قدرت و تأثیر چشمگیر وارد میدان مطبوعات شده و در همان ابتدا به لحاظ نشر حقایق جایگاهی مطلوب در بین مخاطبان این رسانه تبین نمود که جای بسی شادکامی برای امت حزب الله بود که خاصه در آن سالها به انزوا و غربت کشیده شده بودیم.

تحلیل ها و جهت گیری های همدرد و همراه این نشریه با جریان حزب الله رانیز در انتخابات 84 تا حدود زیادی شاهد بوده و حتی در برخی موقعیت ها آنرا پشتیبان عقیدتی خود میدانستیم چرا که در دوره اول دولت عدالت محور نوک پیکان بسیاری از مطبوعات و رسانه های خارجی و حتی داخلی نیز به سمت شخص رئیس جمهور و دولت جدید بود.

به هرحال با گذشت زمان و رسیدن به انتخابات 88 و پیروزی دوباره دکتر احمدی نژاد و پس از آن در پی مسئله مشائی و مواردی از این قبیل متأسفانه شاهد تغییر جهت بسیار فاحش این جریان نسبت به قبل بودیم و در هر شماره از نشریه مطالبی با هدف تخریب دولت و کوچک شمردن و نادیده گرفتن نقاط قوت در عین بزرگ نمودن و تکرار کردن نقاط ضعف آنرا ناظر بودیم.

جای بسی تأسف است که نشریه ای که حتی در زمان دولت اصلاحات نیز به این گشادگی و آزادی در مورد دولت و شخص خاتمی سخن نمی گفت در حال حاضر نوک پیکان تمام انتقادات و تخریبها و حتی تمسخرها و توهینها را با این شدت به سمت شخص دکتر احمدی نژاد گرفته و با تکرار و بیش از حد واقعیت بزرگ نمودن جریان انحرافی اذهان عمومی را به سمت سیاهنمایی های خود برده و از نقاط قوت دولت دور میکند که این امر کاملا با معنی اسم نشریه (یالثارات الحسین(ع)) متفاوت و مغایر است چرا که این شعار مقدس صحبت از حقیقت جویی و حق طلبی دارد نه کتمان آن.

چه بسا در ولایی بودن عوامل و جریان این نشریه نیز باید مشکوک شد چرا که ما در هر سخنرانی و نطق رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مکررا نصیحت به دوری از سیاهنمایی و تفرقه افکنی یا همان سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین میشویم از طرفی نیز خود را عالم به نیت ها و اهداف خردمندانه و دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب در مورد نظام مقدس و ملت مسلمان ایران میدانیم و شعار ما اهل کوفه نیستیم سر میدهیم غافل از آنکه با گرفتن ظاهر روشنفکرانه و در عین حال متعصب آب در آسیاب دشمن ریخته ایم.

قال الله تعالی:
و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جائهم البینات و اولئک لهم عذاب عظیم .
و بسان آنانکه پراکنده شدند و پس از آمدن دلیل‏های روشن الهی، اختلاف کردند، نباشید «زیرا» برای آنان عذابی بزرگ خواهد بود.
آل عمران105

قال النبی ( صلی الله علیه و آله و سلم(:
إسمعوا و أطیعوا لمن ولاه الله الأمر، فإنه نظام الإسلام.
پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
از حاکمان الهی اطاعت کنید و گوش بفرمان باشید زیرا اطاعت از رهبری مایه «وحدت امت اسلام» است.
امالی مفید، جلد 1 ص 14 ـ مجلس 2 حدیث 2

قال الامام علی ( علیه السلام):
.. و علیکم بالتواصل و التباذل و ایاکم و التدابر و التقاطع.
امام علی ( علیه السلام) در وصیت به حسنین ( علیهما السلام) می‏فرماید:
.. و بر شما باد به ارتباط و بذل و بخشش و دوری گزیدن از جدائی و پشت کردن به یکدیگر .
نهج البلاغه، نامه .47

قال الامام علی ( علیه السلام):
.. فانظروا إلی ما صاروا الیه فی اخر أمورهم حین وقعت الفرقة و تشتت الألفة و اختلفت الکلمة و الأفئدة و تشعبوا مختلفین و تفرقوا متحاربین قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته و بقی قصص أخبارهم فیکم عبرا للمعتبرین.
امام علی ( علیه السلام) فرمود:
پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان باشد شود.
نهج البلاغه، خطبه .192

قال الامام علی ( علیه السلام(:
.. فیا عجبا! و الله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هؤلاء القوم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم.
امام علی ( علیه السلام) می‏فرماید:
شگفتا و عجبا! بخدا سوگند، وحدت اینان در راه باطل خود، و پراکندگی شما از راه حق، مایه دلمردگی و فزونی غم و اندوه است.
نهج البلاغه، خطبه .27

در این راستا احادیث و آیات نورانی قرآن بسیار بوده و امت مسلمان دائما به وحدت و جدایی از تفرقه هشدار داده شده است.

با این اوصاف مخاطبین محقق و با بصیرت بین نشر یا عدم نشر حقایق توسط این نشریه مشکوک شده و نسبت به این اسامی و جریانها نیز بی اعتماد میگردند و به رابطه ای سازماندهی شده احتمال میدهند.

از طرفی دیگر با اتفاقات جریانهای دیپلماسی در روابط خارجی و داخلی امروز بیش از هر زمانی وحدت و دوری از کارشکنی ها رااحساس نیاز میکنیم و طبق سخن بزرگی که میگفــــت:اگر میخواهی مورد انتقاد واقع نشوی هیچ اقدامی انجام نده واقعا دولت عدالت محور در این ۷ساله با وجود سیر شدید اعتراضات و انتقادات بی پایه و اساس مشتی سودجو و ظالم به مردم و خون شهدا، با اقتدار و محکم به خدمت و آبادانی کشور ادامه داد و کاش این اقدامات را با همراهی با دولت به حداکثر میرساندیم.

گرچه حرف این حقیر خریداری نداشته و چه بسا تاکنون مارا نیز یکی از سردستگان جریان انحرافی خوانده باشند ولی احساس تکلیف میکنم که خودم و سایر برادران را به رعایت تقوا و وحدت و حرکت در مسیر ولایت دعوت کنم و به دوستان خود در نشریه یالثارات عرض کنم بجای این جنجال آفرینی های دروغین و بازار داغی های کاذب به موضوعاتی معیاری و کلیدی مثل کشف هویت ساکتین فتنه یا عملکرد بسیار عجیب مجلس هشتم و یا حتی خیانتهای آشکار پول شوی بزرگ ،هاشمی رفسنجانی و فرزندان مایه افتخار ایشان بپردازید البته ما چنین مسائل پیچیده ای را نیز از ذهن تحلیل گر شما انتظار نداریم بلکه شما همان سخنان گوهر بار حضرت آقا را بدرستی در جامعه اشاعه دهید مارابس.

برای هر کسی که اخبار و رویدادهای داخلی را دنبال میکند جای تعجب است که چطور دولت با این همه هجمه سوء تبلیغاتی و مطبوعاتی که حتی در رسانه ملی و برنامه هايی همچون صرفا جهت اطلاع نیز به آن پرداخته می شود حتی یکبار به هیچیک از مراجع قضایی شکایت نبرده و وقت گران خود را به حواشی اینچنینی اختصاص نمیدهد ولی مجلس شورای اسلامی به یک کلام حرف حساب روزنامه ایران چنین واکنش سخت نشان میدهد و شکایتی علنی انجام داده که همگان نیز شاهد جمع ساعات کار نمایندگان و سختی امور نمایندگی هستیم.البته از زحمات بی وقفه نمایندگان هم هرچه سخن برانیم باز کفایت نمیکند و حق مطلب ادا نخواهد شد بعنوان مثال سفر هیئت نزدیک به 50نفره نمایندگان و ریاست مجلس به آسیای شرقی را میتوان از این قبیل زحمات دانست و یا چرا راهی به دوری خاور دور برویم ، آقای باهنر در اظهارات اخیر خود در مورد شکایت از روزنامه ایران اذعان نموده که این هزینه 700ملیون تومانی که در ماه به هر نماینده مجلس اختصاص داده میشود جهت احداث منازل مسکونی و دفاتر جداگانه برای هر یک از نمایندگان است و بصورت خلاصه آفتابه و لگن است که تعدادش افزایش یافته.ایشان در ادامه برای دفاع اضافه میکند اگر چنین محاسباتی را مصداق قرار دهیم پس به هر یک از وزراء ماهیانه 8500میلیارد تومان اختصاص میابد ولی در جواب آقای باهنر باید عرض کنیم این کجا و آن کجا؟چرا که وزراء علاوه بر تخصیص این اعتبار به محدوده فعالیتی خود ساعات کاری برابر چندین نماینده مجلس دارند.البته دور از انصاف هم نشویم ، نمایندگان محترم مجلس نیز فعالیتی چشم گیر در سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر اقدامات دولت دارند.

لذا شما را به پرداختن به این مسائل نصیحت میکنیم، چرا که با ادامه این روند اگر روزی کسی به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر انقلاب لبیک نگفت جای تعجبی نیست.

انشاالله با کسب توفیق از پروردگار اگر روزی سربرگ و نام نشریه خود را به سالار شهیدان و شهدای دفاع مقدس مزین نمودیم در متن و صفحات آن نیز به حقیقتی که همان شهدا دنبال مینمودند اشاره کنیم و به فرموده حضرت اباعبدالله(ع) اگر مسلمان هم نبودیم لااقل آزاده باشیم.

از خداوند حکیم موفقیت در کسب بصیرت و هوش سیاسی صحیح برای امت مسلمان بویژه ملت بزرگ ایران خاصه امت حزب الله را مسئلت داریم.

ومن الله التوفیق

الهم صل علی علی بن محمد نقی الهادی(ع)

پس از به آتش کشيدن قرآن توسط کشيش جنجالي يک کليسا در آمريکا و بازتاب رسانه اي گسترده اين اقدام توسط رسانه هاي غربي، در روزهاي گذشته يک خواننده رپ ايراني که در خارج از کشور به سر مي برد با خواندن ترانه اي به سه امام شيعيان (امام رضا (ع)، امام علي النقي (ع) و امام زمان (عج)) اهانت ها بي سابقه اي نموده است.خواننده هتاک که مدتی است به خارج از کشور گریخته است در تازه ترین اثرش هتاکانه مقام شامخ ائمه را مورد جسارت قرار داده و با بیان الفاظی رکیک که از بیان آن معذوریم قلب همه دوست داران اهل بیت را جریحه دار کرده است. شايان ذکر است اين خواننده مورد تشويق BBC نيز قرار گرفته است. اين اقدام از يک سو با واکنش جدي کاربران مذهبي فضاي مجازي مواجه شده است و اين کاربران با طراحي پوسترهاي متعدد، کليپ و نوشتن متن هايي در شبکه هاي اجتماعي و وبلاگ هاي خود نفرت خود را از اين عمل ناشايست نشان دادند. از سوي ديگر برخي افراد فعال فضاي مجازي و از حاميان فتنه 88 به حمايت از اين خواننده پرداخته اند.

به دنبال جسارت شاهین نجفی، از خواننده های رپ،در ترانه ای به اسم "نقی"، به امام هادی (ع) حکم ارتداد او توسط آیت الله صافی صادر شد.

نقش زن در ارتقاء معنوي جامعه


زنان و بانوان از اركان اساسي جوامع بشري اند و عالي ترين نقش سازنده را با عناوين همسر و مادر در دواير زيستي انساني دارا مي باشند و بدين خاطر است كه اگر بانوان در جامعه اي سالم و با كمال و عفت پيشه باشند و از انحرافات بنيان برانداز بدور باشند ،‌آن جامعه در كمال سلامت اخلاقي و سعادت انساني خواهد بود . بنابراين بي جهت نيست كه دين جاوداني اسلام كه دربردارنده تمامي نيازهاي بشر مترقي تا پايان قرون تكاملي انسان است اهميت زيادي به اين قشر بزرگ و مهم جامعه داده است.

در اين نوشتار سعي بر اين است تا با بيان مقدماتي از ديدگاه نسبت به زن و جايگاه مادي و معنوي او در جوامع بشري از ديروز تا امروز به نقش و جايگاه زن در عرصه فعاليتهاي معنوي و تأثير آن بر نسل آينده بپردازيم .

امروزه تبليغات وسيع فرهنگي فاسد غرب عليه اسلام ناب محمدي(ص) و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سبب گرديده تا جوانان با اشكال مختلف تهاجم فرهنگي بيگانگان مواجه شوند كه از جمله آنها مي توان به مواد مخدر، قرصهاي روان گردان ، فيلم ها و cd هاي مبتذل و پخش برنامه هاي متعدد تلويزيوني از طريق ماهواره ، سايتهاي اينترنتي با مضامين خلاف عفت عمومي و استفاده جوانان از لباسهاي محرك و بدن نما و نا متعارف در جامعه ايران اشاره كرد كه برخي در اثر جهل و ناداني و آشنا نبودن با فرهنگ غني اسلامي ايراني و تعداد نادري در اثر عناد با اسلام و به جهت به فساد كشاندن جوانان ايران زمين و جلوگيري از پيشرفت و تعالي آنان دست به استفاده و ترويج و گسترش اينگونه حربه هاي فرهنگي در جامعه مي زنند.

در ميان اين هجمه هاي فرهنگي از زنان به عنوان ملعبه اي براي دستيابي به مقاصد شوم خود بهره هاي فراواني برده اند و آنان را در جهت رسيدن به خواسته هاي خود استثمار قرارداده و به نوعي از آنان استفاده ابزاري نموده اند . بانوان بايد با آگاهي بيشتر با اين گونه بهره كشي هاي فرهنگي مبارزه نمايند.

حال با توجه به آنچه راجع به موقعيت زن امروز گفته شد بهتر است براي روشن تر شدن مطلب نگاهي به زندگي زنان قبل از اسلام و در ساير جوامع و اديان كه برخي از اين جوامع امروز خود را مظهر تمدن و حقوق بشر مي دانند بيندازيم و ببينيم كه آيا واقعاً به زعم آنان اسلام زن را محصور و محدود كرده است ؟ يا اينكه شخصيت انساني و اجتماعي زن را در جايگاه واقعي خود قرارداده است ؟

مظلوميت زنان در جهان قبل از اسلام به دو دوره مي توان تقسيم كرد :

1.دوره وحشيگري : كه در اين دوران با زن در منتهاي خشونت رفتار مي شد و شأن انساني وي را زير پا مي گذاشتند .

2.دروه تمدنهاي يونان، مصر، روم و ايران : كه در اين دوران در اثر اديان توحيدي براي زن جايگاه انساني قائل بودند اما حقوق اجتماعي براي وي قائل نبودند و او را از هر حيث تابع مرد مي دانستند .

جايگاه اجتماعي زن در اروپا

زن در يونان جز كالاهاي تجارتي در بازارها خريد و فروش مي شد و بعد از وفات شوه حق زندگي نداشت . در خانواده هاي رم قبل از ميلاد ، دختران و زنان براي هميشه در آن وقت كنيز و بدبخت بودند و مانند اشيا و حيوانات مورد خريد و فروش واقع مي گشتند و نه ارث مي بردند و نه مي توانستند مالك چيزي بشوند.

زن در استراليا و اقيانوسيه

در جزيره تاسماني مادراني كه بايد از نكته نظر احساسات مادري و غرايز فطري براي بچه هاي خود پناهگاه باشند ، به خاطر فقر و تنگدستي و از ترس گرسنگي به دستور پدر سنگدل ، دختران خود را اعدام مي كردند و براي ارضاي غريزه مادري به تربيت بچه سگ و گربه مي پرداختند .

در استراليا نيز به خريد و فروش گله و گوسفندان بيشتر اهميت داده مي شد تا به خريد و فروش بردگان زن و دختر ؛ زيرا مي‌گفتند گوسفندان داري پشم و شير هستند كه از آن مي توان پوشاك و خوراك تهيه نمود ولي از دختر كاري ساخته نيست. همچنين در اين كشور زنان به مثابه حيوانات اهلي بودند و در مسافرتها بايد حمل تمام اثاثيه خانه و بچه توسط زنان و روي كول آنان انجام مي گرفت و در مواقع قحطي و گرسنگي زنان را مي كشتند و گوشت آنها را مي خوردند و چه بسا از اوقات كه زنان مريض مي شدند و شوهران آنها را خفه مي كردند تا اين كه در مرگ آنها تسريع شود.

زن در آفريقا و آسيا

در آفريقا ، اهميت زن و دختر از يك تخم مرغ هم كمتر بود؛ چرا كه اگر سبد تخم مرغ از دست دختر يا زن آفريقايي مي افتاد و تخم مرغهاي آن مي شكست ،‌ او را به اعدام محكوم و مي كشتند .

گاهي در مجالس ميهماني از گوشت دختران استفاده مي كردند و گوشت آنها را كباب نموده و نزد ميهمان به عنوان تعارف مي‌آوردند.

قبايل وحشي هندوستان دختران خود را مي كشتند و مهارجه هاي آنها چنين معتقد بودند كه داشتن دختر آنهم بدون شوهر مايه ننگ است و شوهر دادن آنها نيز عار و ننگ ديگر ؛ پس چه بهتر كه اين ننگ از ميان برداشته شود .

در عربستان نيز همانطور كه مي دانيد دختران را زنده به گور مي كردند و اعراب گاهي زن ميت را جزو اموال و دارايي او به حساب مي آوردند، و به صورت سهم الارث او را تصاحب مي كردند .

زن در ايران

دختري را كه به سن 15 سالگي مي رسيد بايد شوهر مي دانند و اين كار بايد حتماً با رضايت پدر و يا سرپرست خانواده انجام مي شد و اين درحالي بود كه سن ازدواج پسران 20 سالگي بود.و دختري كه ازدواج مي كرد از پدر خود ارث نمي‌برد.

در ژاپن نيز مرد در داخل خانواده قدرت وسيعي داشت و مي توانست فرزندان خود را بر اثر برخي جرائم منجمله بي عفتي به قتل برساند و يا آنها را به بردگي و روسپي گري بفروشد .در چين نيز مشابه چنين شرايطي بر خانواده ها حاكم بود با اين تفاوت كه در آنجا اگر در مواقع سختي زندگي دختري به خانواده اضافه مي شد نوزاد بي گناه را به دور مي انداختند تا در سرماي شب بميرد و يا خوراك گرازها شود.

درتمدن بين النهرين و بابل نيز بنا به نوشته هردوت ، هر سال دوشيزگاني را كه به سن زناشويي رسيده بودند به عنوان كالا با بهاي متفاوت در معرض فروش مي گذاشتند.

زن در اديان مختلف

در دين تحريف شده يهود تولد دختر ننگ آور بود و هر زني كه دختر مي آورد از15 تا 70 روز نجس محسوب مي شد. همچنين در مجامع عيسوي ايتاليا و اسپانيا پس از بحث زياد معتقد شدند كه در ميان زنان دنيا فقط حضرت مريم (س) انسان بوده و داراي روح جاويد ؛ ولي بقيه زنان داراي صفت انساني نبوده و برزخ مابين انسان و حيوان محسوب مي گردند.

در برابر تمام اين بي عدالتي ها و تبعيض ها و ظلم ها ، اين اسلام بود كه به زن شخصيت و مقام داد . در قرآن مجيد خلقت زن و مرد در يك رديف قرار داده شده و زن را يكي از اركان مهم جوامع انساني به حساب آورده است و براي نحوه سلوك و رفتار وي در جامعه آثار سرنوشت سازي برشمرده است .

خلاصه مطلب اينكه زن در نزد اقوام و اديان و ملل سابق هيچ ارزش و اعتباري نداشته و بدترين ظلم ها و جنايات را نسبت به وي روا مي داشته اند . اما ببينيم در جامعه امروز آيا اين مسئله حل شده و يا شكل آن تغيير يافته است ؟

در جهان امروز و در غرب كه خود را پايه گذار حقوق بشر و تساوي حقوق زن و مرد در جامعه مي داند نيز ظلم به زنان كمتر از گذشته نيست و تنها تفاوت در اين است كه با نام تساوي حقوق زنان تحت تسلط خود درآورده اند و با عنوان تساوي حقوق به مقاصد خود مي رسند كه نمونه آن را در استفاده از زنان در مشاغل سخت و با حداقل دستمزد، استفاده از آنها در كاباره ها ، دانسينگ ها ، فيلم هاي مستهجن ، تبليغات محصولات و بر روي جلد مجلات و ... براي دستيابي ارباب زر و زور به سود هاي كلان و هنگفت مي توانيم مشاهده نمائيم.

قوانين اسلامي و تعالي جايگاه زن

اسلام وظيفه مهمي را بردوش زنان نهاده كه با پوشش و عفت كامل خود، از راههاي انحراف و فساد جلوگيري كنند و براي ترقي و كمال خود و جامعه سعي و تلاش نمايند .

اسلام آموختن علم و دانش و نيل به مدارج عاليه اجتماعي و علمي و فرهنگي و سياسي را بر زنان مجاز دانسته است و پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) با يك جمله زيبا و رسا ، خط بطلاني بر تمامي طرز تفكرهاي جاهلي كشيده و فرموده است :

«طلب العلم فريضه علي كل مسلم و مسلمه» يعني كسب علم و دانش بر همه مسلمانان (چه مرد و چه زن) واجب است.

و نيز همان حضرت دست دختر خود را نه فقط به جهت عواطف پدري بلكه به عنوان ارج نهادن به مقام ارزشمند زن مي‌بوسيدو راه و رسم برخورد با زنان را به همگان مي آموخت .

احترام و ارزش زن در جامعه تا حدي است كه به فرموده رهبر فقيد انقلاب «از دامان زن، مرد به معراج مي رود.»يعني زناني با عنوان مادر هستند كه مي توانند افرادي چون خميني ، مطهري ، رجائي ، بهشتي، صياد شيرازي،كشوري ، شيرودي و امثالهم را پرورش دهند كه سرنوشت تاريخ به دست آنها تغيير كند . و اينگونه مادران به واقع مصداق حديث شريف منقول از حضرت رسول اكرم (ص) است كه : «بهشت زير پاي مادران است .»؛ در مقابل مادراني هم بوده اند كه انسانهاي فاسد و خونريز و سفاكي به جامعه تحويل داده اند .

همانطور كه مطلع هستيد خانواده كوچكترين ركن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نيز رو به صلاح و ترقي مي رود . از اين رو است كه اسلام براي كار زن در منزل ارج و منزلت فراوان قائل شده است و اين بدين خاطر است كه اگر كانون گرم خانواده توسط مادر و زن به محيطي آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره تبديل شود زمينه را براي رشد و تربيت جسمي ، تربيتي ، فكري و معنوي كودكان كه آينده سازان مملكت هستند فراهم مي سازد و همانا كودكاني كه در چنين خانواده هايي پرورش يافته اند از آرامش روحي برخوردار بوده و در تعامل با سايرين دچار برخورد هاي زننده و زشت و به دور از اخلاق و تربيت اسلامي نمي‌شوند و انسانهايي كه آينده را خواهند ساخت افرادي با تعادل رواني در برخورد هاي اجتماعي مي‌باشند.

يكي از صفات زنان شايسته مسلمان عفت و پاكدامني است كه اين خود عامل مهمي در عدم ايجاد برخي اختلافات زناشويي در زندگي مشترك مي باشد .در حديثي از امام صادق (ع) نقل شده است :

«زن صالح از طلا و نقره باارزش تر است.»

اين حديث شريف ارزش زن در امور معنوي را به طور اجمال بيان مي دارد . زيرا اگر در راه تربيت فرزند و امور ديگري كه برعهده اوست قدمهاي مثبتي بردارد مي تواند انسانهاي بزرگي را پرورش دهد كه سبب دگرگوني عالم را فراهم آورند .

بحرین در خاک و خون می‌غلطد؛

بحرین در خاک و خون می‌غلطد؛

آقایان و خانم‌های حقوق بشر! صدایتان در کجا خفه شده است ؟!
----
رونوشت به:
شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل!
... بیانیه نویسان سبزکی حقوق بشر دوست ایران!
خانم کاترین اشتون!
خانم آنجلینا جولی جهت سفر صلح طلبانه به بحرین!
فمینست‌های داخلی و خارجی جهت انتشار یک خط بیانیه برای حمایت از "آیات القُرمُزی"!
سازمان دیده‌بان حقوق بشر!
برادر چشم بادامی سازمان مللی‌مان "بان کی مون"!
اعضای اتحادیه عرب ضد عربی!!!
سازمانی کنفرانس اسلامی جهت تشکیل یک کنفرانس فوری!
و بقیه شعار دهندگان با مزد و بی مزد و مواجب شیطان بزرگ!

زن باشی و...

زن باشی و...


اینکه زن باشی و از آبشار زیبای موهایت لذت ببری،ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی طوری که حتی تاری از آن معلوم نباشد؛

اینکه زن باشی و اندام مناسبی داشته باشی،ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی؛

اینکه زن باشی و بتوانی زیبا و با عشوه حرف بزنی،ولی نزنی و صدایت را نازک نکنی؛

اینکه زن باشی و بتوانی همکار نامحرمت را بخندانی طوری که لحظات شادی با هم داشته باشید،ولی نخندانی و از قید آن شادی هم بگذری و سنگین برخورد کنی؛

اینکه زن باشی و در بازار عرضه و تقاضای ادا و عشوه و هوی و هوس بتوانی عرضه کننده باشی،ولی نباشی هر چند که قابلیتش را داشته باشی؛

اینکه ارزش های جامعه ات وارونه شده باشد و برای ارزش های تو در پوشش بودن های تو خریداری و خواستگاری وجود نداشته باشد؛

اینکه جوری حرف بزنی، قدم برداری و پوشش داشته باشی که همکارت، استادت، همکلاسی دانشگاهت تحریک نشود و راحت و آسوده کارش را بکند و تمرکزش بهم نریزد؛

اینکه با همه این تناقض ها دست بگریبان باشی و حتی پایت گران هم تمام شود؛
همه اینها ارزش یک لحظه نگاه رضایت بخش بانو را دارد که دست دعا بلند کند و بگوید خدایا:

«دختران امت پدرم، همه زیبایی ها را داشتند و معیوب و مفلوج و کچل و زشت نبودند،ولی برای رضای تو زیبایی هایشان را از نامحرم پنهان کردند پس تو محبت خودت را در دل هایشان صد چندان کن!طوری که هیچ چشم و ابرویی،ناز و کرشمه ای،پول و مکنتی نتواند جایگزین آن شود! »

تو زنی مردانه ای ، از مرد هم بیشی.
جامه ی جنست زن است ، اما
درد و غیرت در تو دارد ریشه ای دیرین.
کم مبین خودرا ، که از بسیار هم بیشی .
گوهر غیرت گرامی دار، ای غمگین.
مرد ، یا سالار زن، باید بدانی این.
کاندرین روزان صد ره تیره تر از شب.
اهل غیرت روزیش درد است ...

((مهدی اخوان ثالث))


یالثارات الحسین(ع) را معنی کنید(قسمت اول)

از ابتدای شکل گیری جریان انقلاب اسلامی ایران و از همان روزهای نخست شاهد ایفای نقش چشمگیر رسانه های گروهی و مطبوعات در سطح جامعه بوده و هستیم که طبیعتا در تمام طول این سالها و حتی در سایر حکومتها و کشورها تاثیر و نقش کلیدی نشریات و مطبوعات و نیز رسانه های جمعی را نمیتوان کتمان نمود.

این در حالیست که طبق روال همیشگی این مطبوعات به دو یا چند دسته تقسیم شده که البته این تمایز طبق معیارهای خاص و تعریف شده و یا حتی خلاف منطق صورت میگیرد و علاوه بر نشر اخبار اتفاقی با استفاده از مستندات محکمه پسند به نقد و همچنین تمجید فعالیت های سیاسی قوای اصلی کشور و جهان می پردازند که لازم بذکر است این تحلیل ها و نتیجه گیری ها بستگی بسیار متأثری به نگرشهای سیاسی و تفکرات عوامل این مطبوعات یا گروهها و احزابی که این مطبوعات منتسب به آنها هستند می باشد.

لذا باز به این نتیجه گیری میرسیم که انسان هرگز نباید بدون شناخت و تحقیق و با تأثیرپذیری از فضاهای ساختگی این مطبوعات تعصب های بیهوده را پیگیری و براساس آنها عمل نماید که این عین حماقت محسوب شده و مقصدی جز سردر گمی و صرف نظر از کلیه اعتقادات ندارد.

حق و حقیقت هیچگاه در انزوا و پنهان باقی نمانده و انسان با دنبال کردن و دست یافتن به شناخت کافی می تواند در این راه محکم و با اراده قدم بردارد چه بسا افرادی که برای احیاء حقیقت در این مسیر مقدس از تمامی دارایی های باارزش خویش دست شسته و با افتخار و شادکامی به دیدار حق شتافتند. در مقابلش هم وجود افراد سودجو و منکر حقیقت را در طول تاریخ نمیتوان نادیده گرفت که هر کدام به نحوی به عاقبت به شری به درک واصل گشتند و جایگاهی در اسفل اسافلین دارند.

در روایات وارده داریم که در دوزخ ایادیان ظلم خطاب به پروردگان جهانیان طلب دوبرابر  شدن عذاب رهبران ظلم را دارند که در پاسخ حضرت حق به آنها می فرماید هم آنان را دوبرابر عذاب میدهم و هم شمارا ، آنان را به این دلیل که راه حق را گم کرده و سایرین را نیز منحرف میکردند و شما را نیز به این دلیل که راه حق را گم کرده و به آن رهبران ظلم سواری میدادید.باشد که خداوند توفیق دست یافتن به شناخت و بصیرت سیاسی را به همگان عطا نموده تا هیچگاه کورکورانه و یا حتی غرض ورزانه به انکار حقیقت راضی نشویم حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود.

این مقدمه ای بود جهت انتقاد به یکی از نشریات مطبوعاتی کشور که در قسمت دوم این نوشتار بدان می پردازیم.