
در قسمت پیشین مقدمه ای بر روند فعالیت مطبوعات در فضای سیاسی هر دوره زمانی را به اختصار شرح دادیم و اکنون بحث خود را محدود به هدف نموده و انتقاد برادرانه خود را نسبت به نشریه مطبوعاتی یالثارات الحسین(ع) که منتسب به انصار حزب الله تهران میباشد عرض مینماییم.
آغاز به کار این نشریه در اواخر دوره دولت اصلاحات بوده که بصورت نشریات ادواری و جلسات هفتگی با رویکردی انقلابی و ولایتمدار شکل گرفت و در همان آغاز فعالیت بحمدالله با امکانات و بودجه لازم با قدرت و تأثیر چشمگیر وارد میدان مطبوعات شده و در همان ابتدا به لحاظ نشر حقایق جایگاهی مطلوب در بین مخاطبان این رسانه تبین نمود که جای بسی شادکامی برای امت حزب الله بود که خاصه در آن سالها به انزوا و غربت کشیده شده بودیم.
تحلیل ها و جهت گیری های همدرد و همراه این نشریه با جریان حزب الله رانیز در انتخابات 84 تا حدود زیادی شاهد بوده و حتی در برخی موقعیت ها آنرا پشتیبان عقیدتی خود میدانستیم چرا که در دوره اول دولت عدالت محور نوک پیکان بسیاری از مطبوعات و رسانه های خارجی و حتی داخلی نیز به سمت شخص رئیس جمهور و دولت جدید بود.
به هرحال با گذشت زمان و رسیدن به انتخابات 88 و پیروزی دوباره دکتر احمدی نژاد و پس از آن در پی مسئله مشائی و مواردی از این قبیل متأسفانه شاهد تغییر جهت بسیار فاحش این جریان نسبت به قبل بودیم و در هر شماره از نشریه مطالبی با هدف تخریب دولت و کوچک شمردن و نادیده گرفتن نقاط قوت در عین بزرگ نمودن و تکرار کردن نقاط ضعف آنرا ناظر بودیم.
جای بسی تأسف است که نشریه ای که حتی در زمان دولت اصلاحات نیز به این گشادگی و آزادی در مورد دولت و شخص خاتمی سخن نمی گفت در حال حاضر نوک پیکان تمام انتقادات و تخریبها و حتی تمسخرها و توهینها را با این شدت به سمت شخص دکتر احمدی نژاد گرفته و با تکرار و بیش از حد واقعیت بزرگ نمودن جریان انحرافی اذهان عمومی را به سمت سیاهنمایی های خود برده و از نقاط قوت دولت دور میکند که این امر کاملا با معنی اسم نشریه (یالثارات الحسین(ع)) متفاوت و مغایر است چرا که این شعار مقدس صحبت از حقیقت جویی و حق طلبی دارد نه کتمان آن.
چه بسا در ولایی بودن عوامل و جریان این نشریه نیز باید مشکوک شد چرا که ما در هر سخنرانی و نطق رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مکررا نصیحت به دوری از سیاهنمایی و تفرقه افکنی یا همان سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین میشویم از طرفی نیز خود را عالم به نیت ها و اهداف خردمندانه و دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب در مورد نظام مقدس و ملت مسلمان ایران میدانیم و شعار ما اهل کوفه نیستیم سر میدهیم غافل از آنکه با گرفتن ظاهر روشنفکرانه و در عین حال متعصب آب در آسیاب دشمن ریخته ایم.
قال الله تعالی:
و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جائهم البینات و اولئک لهم عذاب عظیم .
و بسان آنانکه پراکنده شدند و پس از آمدن دلیلهای روشن الهی، اختلاف کردند، نباشید «زیرا» برای آنان عذابی بزرگ خواهد بود.
آل عمران105
قال النبی ( صلی الله علیه و آله و سلم(:
إسمعوا و أطیعوا لمن ولاه الله الأمر، فإنه نظام الإسلام.
پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
از حاکمان الهی اطاعت کنید و گوش بفرمان باشید زیرا اطاعت از رهبری مایه «وحدت امت اسلام» است.
امالی مفید، جلد 1 ص 14 ـ مجلس 2 حدیث 2
قال الامام علی ( علیه السلام):
.. و علیکم بالتواصل و التباذل و ایاکم و التدابر و التقاطع.
امام علی ( علیه السلام) در وصیت به حسنین ( علیهما السلام) میفرماید:
.. و بر شما باد به ارتباط و بذل و بخشش و دوری گزیدن از جدائی و پشت کردن به یکدیگر .
نهج البلاغه، نامه .47
قال الامام علی ( علیه السلام):
.. فانظروا إلی ما صاروا الیه فی اخر أمورهم حین وقعت الفرقة و تشتت الألفة و اختلفت الکلمة و الأفئدة و تشعبوا مختلفین و تفرقوا متحاربین قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته و بقی قصص أخبارهم فیکم عبرا للمعتبرین.
امام علی ( علیه السلام) فرمود:
پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان باشد شود.
نهج البلاغه، خطبه .192
قال الامام علی ( علیه السلام(:
.. فیا عجبا! و الله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هؤلاء القوم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم.
امام علی ( علیه السلام) میفرماید:
شگفتا و عجبا! بخدا سوگند، وحدت اینان در راه باطل خود، و پراکندگی شما از راه حق، مایه دلمردگی و فزونی غم و اندوه است.
نهج البلاغه، خطبه .27
در این راستا احادیث و آیات نورانی قرآن بسیار بوده و امت مسلمان دائما به وحدت و جدایی از تفرقه هشدار داده شده است.
با این اوصاف مخاطبین محقق و با بصیرت بین نشر یا عدم نشر حقایق توسط این نشریه مشکوک شده و نسبت به این اسامی و جریانها نیز بی اعتماد میگردند و به رابطه ای سازماندهی شده احتمال میدهند.
از طرفی دیگر با اتفاقات جریانهای دیپلماسی در روابط خارجی و داخلی امروز بیش از هر زمانی وحدت و دوری از کارشکنی ها رااحساس نیاز میکنیم و طبق سخن بزرگی که میگفــــت:اگر میخواهی مورد انتقاد واقع نشوی هیچ اقدامی انجام نده واقعا دولت عدالت محور در این ۷ساله با وجود سیر شدید اعتراضات و انتقادات بی پایه و اساس مشتی سودجو و ظالم به مردم و خون شهدا، با اقتدار و محکم به خدمت و آبادانی کشور ادامه داد و کاش این اقدامات را با همراهی با دولت به حداکثر میرساندیم.
گرچه حرف این حقیر خریداری نداشته و چه بسا تاکنون مارا نیز یکی از سردستگان جریان انحرافی خوانده باشند ولی احساس تکلیف میکنم که خودم و سایر برادران را به رعایت تقوا و وحدت و حرکت در مسیر ولایت دعوت کنم و به دوستان خود در نشریه یالثارات عرض کنم بجای این جنجال آفرینی های دروغین و بازار داغی های کاذب به موضوعاتی معیاری و کلیدی مثل کشف هویت ساکتین فتنه یا عملکرد بسیار عجیب مجلس هشتم و یا حتی خیانتهای آشکار پول شوی بزرگ ،هاشمی رفسنجانی و فرزندان مایه افتخار ایشان بپردازید البته ما چنین مسائل پیچیده ای را نیز از ذهن تحلیل گر شما انتظار نداریم بلکه شما همان سخنان گوهر بار حضرت آقا را بدرستی در جامعه اشاعه دهید مارابس.
برای هر کسی که اخبار و رویدادهای داخلی را دنبال میکند جای تعجب است که چطور دولت با این همه هجمه سوء تبلیغاتی و مطبوعاتی که حتی در رسانه ملی و برنامه هايی همچون صرفا جهت اطلاع نیز به آن پرداخته می شود حتی یکبار به هیچیک از مراجع قضایی شکایت نبرده و وقت گران خود را به حواشی اینچنینی اختصاص نمیدهد ولی مجلس شورای اسلامی به یک کلام حرف حساب روزنامه ایران چنین واکنش سخت نشان میدهد و شکایتی علنی انجام داده که همگان نیز شاهد جمع ساعات کار نمایندگان و سختی امور نمایندگی هستیم.البته از زحمات بی وقفه نمایندگان هم هرچه سخن برانیم باز کفایت نمیکند و حق مطلب ادا نخواهد شد بعنوان مثال سفر هیئت نزدیک به 50نفره نمایندگان و ریاست مجلس به آسیای شرقی را میتوان از این قبیل زحمات دانست و یا چرا راهی به دوری خاور دور برویم ، آقای باهنر در اظهارات اخیر خود در مورد شکایت از روزنامه ایران اذعان نموده که این هزینه 700ملیون تومانی که در ماه به هر نماینده مجلس اختصاص داده میشود جهت احداث منازل مسکونی و دفاتر جداگانه برای هر یک از نمایندگان است و بصورت خلاصه آفتابه و لگن است که تعدادش افزایش یافته.ایشان در ادامه برای دفاع اضافه میکند اگر چنین محاسباتی را مصداق قرار دهیم پس به هر یک از وزراء ماهیانه 8500میلیارد تومان اختصاص میابد ولی در جواب آقای باهنر باید عرض کنیم این کجا و آن کجا؟چرا که وزراء علاوه بر تخصیص این اعتبار به محدوده فعالیتی خود ساعات کاری برابر چندین نماینده مجلس دارند.البته دور از انصاف هم نشویم ، نمایندگان محترم مجلس نیز فعالیتی چشم گیر در سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر اقدامات دولت دارند.
لذا شما را به پرداختن به این مسائل نصیحت میکنیم، چرا که با ادامه این روند اگر روزی کسی به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر انقلاب لبیک نگفت جای تعجبی نیست.
انشاالله با کسب توفیق از پروردگار اگر روزی سربرگ و نام نشریه خود را به سالار شهیدان و شهدای دفاع مقدس مزین نمودیم در متن و صفحات آن نیز به حقیقتی که همان شهدا دنبال مینمودند اشاره کنیم و به فرموده حضرت اباعبدالله(ع) اگر مسلمان هم نبودیم لااقل آزاده باشیم.
از خداوند حکیم موفقیت در کسب بصیرت و هوش سیاسی صحیح برای امت مسلمان بویژه ملت بزرگ ایران خاصه امت حزب الله را مسئلت داریم.
ومن الله التوفیق